Volvo 850: variklis nesiveda

 

Šis Volvas buvo varomas benzinu.  Pirmas žingsnis ką nusprendėme padaryti-tai patikrinti ar apskritai yra uždegamas kuras. Kaip ir tikėjomės kibirkšties nebuvo. Tikslas aiškus: sukoncentruoti dėmesį į uždegimo sistemą. Patikrinau saugiklius-geri. Gal sugedus uždegimo ritė? Kadangi jai patiktinti tereikia vos pusės minutės, tai nuo jos ir pradėjau. Patikrinau pirminę ir antrinę ritės apvijas ommetru. Apvijos geros.Išsamesnei šios sistemos patikrai reikėjo elektrinės schemos, nes ant uždegimo ritės nebuvo pažymėtas nei "1", nei "15" kontaktai, be to netoli jos matėsi komutatorius su trimis į jį atenančiais mistiniais laidais. Dėl elektrinių schemų iškilo sunkumų, nes jų buvo keturios ir visos panašios-skyrėsi keliais niuansais. Viena schema iš keturių buvo su komutatoriumi. Tai kaip man ir tiktų, tačiau ši schema buvo skirta su varikliu turinčiu oro srauto matuoklę. Mūsiškis variklis buvo tik su įsiurbiamo oro temperatūros matavimu. Visi kiti kompiuterio "pinai" buvo išdėstyti beveik identiškai. Pabrėžiu-beveik:)). Taigi teko šokinėti per dvi schemas.

Įsitikinus, kad uždegimo ritė gera, reikėjo patikrinti ar geras komutatorius. Manuale radau, kad jis užmaitinamas trimis laidais:pliusas, minusas ir signalas iš kompiuterio, kompiuteris turi siųsti 2,5V stačiakampį įtampos signalą. Minusas yra, pliusas irgi yra. Tada ieškau ar yra signalas iš valdymo bloko-nėra. Valio galvoju-žingsnis į priekį. Beliko tik surasti kodėl nėra šio signalo. Gal imobilaizeris? Ne, nes raktelis paprastas be to kompiuterio "pinas" į kurį turi ateiti imobilaizerio signalinis laidas nėra. Dėl viso pikto komutatoriui padaviau imituotą kompiuterio 2,5V signalą. Kibirkštis kaip arklys, vadinasi komutatorius geras. Nėra signalo komutatoriui iš valdymo bloko... Hmm.... Tai gal neveikia alkūninio veleno sūkių jutiklis?? Gerai. Patikrinu šio jutiklio signalą-yra. Kap čia yra? "Perbėgu akimis" visą variklio valdymo elektrinę schemą. Kur čia gali būti "šuo pakastas"? Dar radau holo jutiklį ant paskirstymo velenėlio. Išmatuoju  šio jutiklio maitinimą-yra. Išmatuoju šio jutiklio signalą-nėra. Liuks-gi viskas aišku-gedimas rastas. Pasijutau kaip šis tvirtas vyrukas:)  

                                

                                                                Tvirtas vyrukas...

 

Staigiai suradome kitą (šrotinį) holo jutiklį.  Įdedu kitą  ir besukdamas variklio užvedimo raktelį tikiuos išgirsti malonų ausiai garsą...tačiau... kas gi čia??? Nesiveda???:( Šį kartą pasijutau kaip šis maskatuoklį vairuojantis vyruks:))

 

                                                                                                                                                                                                

                                                        Šiek tiek paprastesnis vyrukas

 

Gerai nenuleiskim rankų. Dar yra ką nuveikti. Gal  variklio valdymo blokas negauna maitinimo? Patikrinu ar gauna minusą. Minusu "kompas" užmaitinamas trimis laidais-visi tvarkingi. Tada pasižiūriu ar gauna "+12V". Kas gi čia? Vaje vaje-vietoje 12V randu vos 1,7V. Dabar pasijutau kaip štai šioji herojė:))

                                    

                                                                     herojė

Į šį laidą "+12V" "ateina" per  pagrindinę relę. Vadinasi relė yra neveikianti, negauna signalo, arba netvarkingi laidai susiję su šia rele. Kad daug negaišti laiko du pagrindinius relės komutuojamus laidus "užtrumpinau" (juk taip smalsu paleisti tą užsispyrusį volvą). Pasuku užvedimo raktelį... ir pagaliau-tikslas pasiektas. Variklis užsivedė iš pirmo "abaroto" kaip naujas.  Štai toji klastingoji relė:))

    

Klastingoji pagrindinė relė pasislėpusi             Relė išimta ir užmaitinta  nauju +12V                         

 

Patikrinu relę-gera. Patikrinu laidus visi irgi tvarkingi. Patikrinu relės valdymą-nėra. Kaip čia yra? Kodėl "kompas" nenori valdyti relės (čia kompas priima sprendimą pats save užmaitinti rimtesniu "+12V). Nieko nebesuprantu.  Tada vėl pamatuoju į relę ateinantį pastovų "+12V" (t.y.  trisdešimtą laidą). Įtampa 11,2V. Maždaug vienas voltas kažkur "nuplaukė". Viskas aišku šis laidas prastai kontaktuoja, todėl atvedžiau visiškai naują laidą su "+12V"(senąjį nukirpau ir izoliavau). Šį naująjį laidą paduodu tiesiai į valdymo bloką "apeidamas relę". Bandau vėl užvesti variklį. NEBESIVEDA. Vėl matuoju "kompo" užmaitinimą. Naujasis "+12V" iš  degimo raktelio  "+12V" "ateina". Minusas irgi yra. Dabar jau visai susivėliau. Tai ką vėl reikia "leistis ant žemės"??? Vėl jaučiaus maždaug šitaip:))

                      

Gerai susikaupkim. Rytas už vakarą protingesnis. Kibsim į darbą naujom jėgom. Sekančią dieną išmatavau visus komponentus valdančius kompiuterį ir visus komponentus valdomus kompiuterio (pamaniau, kad "kompo" nenoras valdyti relę bus susijęs su kokio nors laido trumpinimu į masę ar pliusą). Permatuoju viską iš eilės-nėra prie ko prikibti. Gal įdomesnė informacija ta, kad į kompiuterį "ateinantis" pastovus pliusas (30 laidas) yra nepilnai puse volto mažesnis. Kaip čia yra???Pradedu ardyti į kompiuterį ir pagrindinę relę ateinančių laidų šyną. Darbas nelengvas nes reik nuardyti priekinę lempą, traversą laikančią radiatorių (žodžiu  vos ne  visą kairį automobilio priekį, nes kitaip prie laidų prieiti neįmanoma). Radau labai  įdomų dalyką. Laidas "paduodantis" pastovų pliusą į "kompą" užmaitino ir pagrindinę relę t.y. turėjo išsišakojimą.  Taigi jis "kompo" matavimų metu man rodė beveik 12V, bet kai buvo judinamas kartais įtampa krisdavo net iki 2V. Dabar išaiškėjo, kodėl kompiuteris nedarė sprendimo valdyti pagrindinę relę-jam tiesiog pritrūko įtampos, nors ji buvo arti tiesos, o kartasi ir buvo tiek kiek priklauso (čia kai buvo atliekamas matavimas:))  Galiausiai tą pastovų paduodantį "+12V" laidą kirpau giliau už išsišakojimo ir dabr jau nauju "+12V" užmaitinau ir relę ir kompiuterį. (Senąjį izoliavau). Taip padariau todėl, kad jį  iškrapštyti būtų reikėję labai daug visko: nuardyti pradedant lempomis su radiatoriais, baigiant kondicionieriumi. Po viso šio pragaro-variklis veikia:))