Sankabos remontasSankabos konstrukcija sudaryta iš tokių detalių žr. paveikslėlį žemiau Gal jus domina kur šis įrenginys yra automobilyje ir kaip jis veikia? Jei jums yra žinoma iškart eikite žemiau:)
Galinių varomu ratų schema Priekinių varomų ratų schema
Tai kaip gi veikia toji sankaba. Žr. schemą žemiau. Schema kai sankaba nuspausta Schema kai sankaba nenuspausta
Kai mes nuspaudžiame sankabos pedalą, suslegiamas skystis pagrindiniame sankabos cilindriuke. Šio cilindriuko stūmiklis nuspaudžia sankabos šakutę, kuri per atramą nuspaudžia sankabos išminamąjį guolį. Išminamas guolis atsiremia ir nuspaudžia diskatoriaus spyruokles. Tos spyruoklės persisuka ir atpaliduoja prispaustą sankabos diską esantį tarp diskatoriaus ir variklio smagračio. Šis sankabos diskas per šlicines išdrožas yra sujungtas su pavarų dėžės velenėliu. Taigi kai sankaba nuspausta, vadinasi pavarų dėžės velenas yra sklandžiai atjungtas nuo variklio. VA KAIP:) Kai sankabą atleidžiam viskas vėl gi sklandžiai susijungia. Žinoma jei turim įgūdžių:)) Kaip atpažinti kad jūsų sankabai metas į šiukšlių dėžę??
Jei jūs nuspadžiate sankabos pedalą, viskas veikia skalindžiai tik atsiranda papildomas garsas. Vadinasi išminamas guolis yra sudilęs. Būna atvejų, kai sankabos pedalas jau yra atleistas, o automobilis vangiai pradeda judėti. Arba važiuojant į kalna spaudžiate aksceleratoriaus pedalą, variklio apskuos didėja, bet automobilis negreitėja. Šiuo atveju yra sudilęs sankabos diskas ir yra nepilnavertiškai prispaudžiamas diskatoriaus prie variklio smagračio. Todėl perduodamas per mažas sukimo momentas iš variklio į pavarų dėžę. Panašus simptomas gali pasireikšti, jei riebokšlis esantis už smagračio praleidžia tepalą. Šis išsitaškęs tepalas suteikia slydimą sankabos diskui ir todėl sankaba veikia nepilnavertiškai. Yra atvejų, kai sunkiai ar visai nesijunginėja pavaros. Tokiais atvejais būna, kad sankabos disko nuolaužos ar iškritę spyruoklės trukdo sklandų sankabos darbą. Būkite apdairūs. Pavaros gali nesijunginėti dėl labai elementaraus gedimo. Pavyzdžiui patekęs oras į sankabos hidraulinę sistemą (aišku jei jūsu automobilio sankaba valdoma trosu, tada jau kita kalba). Spaudžiant sankabos pedalą stebėkite ar spaudžiasi sankabos stūmokliukas su šakute. Jei jis spaudžiant sankabą neslankioja vadinasi jums PASISEKĖ. Pakaks užsandarinti hidraulinę sistemą ir pašalinti iš jos orą .Vėl važiuosite 100 metų:))) Visais atvejais (išskyrus oro į hidraulinės sitemos patekimo atveju) reikia nuimti pavarų dėžę ardyti sankabą ir keisti detales naujomis. Visuomet keičiasi visas sankabos kompletas t.y. sankabos diskas, diskatorius ir sankabos diskas. Gali būti atvejų jei per neapsižiūrėjimą laiku nesutaisėte sankabos ir deginote ją (ji dega kai labai didinate automobilio greitį, bet dėl sankabos prasto sukibimo ji slydo ir užkaito). Po tokio sankabos užkaitinimo pasitaiko, kad sugadinamas ir smagratis. Nuo temperatūros sutrūkineja ir netolygiai išsidėvi. Jei išardžius sankabą pastebite tepalo pėdsakų, vadinasi teks nuardyti smagratį ir pakeisti alkūninio veleno galinį reibokšlį. Truputis vaizdų kad pamatytumėte kaip būna:)
Čia matome perkaitintą smagratį
Čia matome iškritusią spyruoklę iš sankabos disko
Čia matome sulūžusį sankabos diską
Čia matome sulūžusias diskatoriaus spyruokles
Taigi jei nusprendėte keisti sankakabą savarankiškai reiktu pamineti vieną svarbų dalyką. Kai priveržiamas naujas diskatorius prie smagračio, naująjį sankabos diską reikia priveržti tiksliai smagračio centre. Tam naudojamos kreipiančiosios kurių dėka sankabos diskas tiksliai bazuojamas smagračio atžvilgiu. Neatlikus šios operacijos gali iškilti keblumų įstatyti atgal pavarų dėžę ir prisukti prie variklio
|