Vairavimo sistemos remontas

Pradžiai glaustai susipažinkime su vairo stiprintuvo veikimo principu. Žr. pav. žemiau

 

Vairo stiprintuvo siublys yra sukamas vidaus degimo variklio per diržinę pavarą. Besisukdamas siurblys sukelia slėgį hidraulinėje sistemoje. Jei vairas laikomas vietoje t.y. nesukamas, tai hidraulinis skystis "varomas" siurblio-tiesiog sukasi ratu: siurblys→vairo skirstytuvas(skystis nepatenka į hidrocilindrą)→tepalo bakelis→siurblys. Kai vairas sukamas į kažkurį šoną, tai skirstytuvas per tam tikras ertmes nukreipia skystį į tą vairo kolonėlės hidrocilindro pusę, kuri padeda stumti vairalazdę mus norima kryptimi. Vairalazdė per traukes stumdo ratų stebules. Šio atveju skysčio tekėjimo ratas kitoks:siurblys→vairo skirstytuvas→kažkuri (kairė arba dešinė priklausomai nuo to kur sukam vairą) hidrocilidro ertmė→skysčio bakelis (skystis atiteka iš priešingos (laisvos) hidrocilindro pusės →siurblys.

 Galimi šios sistemos gedimai:

-sunkiai sukasi vairas

-vairas turi laisvumą

-iš sistemos dingsta hidraulinis skystis 

Galimi gedimai sunkiai besisukančio vairo atveju

Gali nuskambėti juokingai, bet vis dėl to-pasižiūrėkite ar priekinių ratų padagose yra oro:))) Patikrinkite ar nėra atsipalaidavęs diržas sukantis vairo stiprintuvo siurblį. Pasitaiko, kad hidraulinis skystis bėgantis per siurblio riebokšlius aptaško diržą. Ant diržo patekęs tepalas sumažina trintį, todėl sumažėja siurblio našumas.   Beje siurblio našumas gali sumažėti dėl jo išdilimo. Žr. foto žemiau:

    

Šio siurblio savininkas pamanė, kad galima važinėti ir be vairo stiprintuvo hidraulinio skysčio. Nu ir kas kad vairas sunkiai sukasi. Štai kas liko iš siurblio vos po 150km važiavimo be skysčio.

Šiaip tvarkingas siurblys turi sukelti iki 110bar slėgį. Seni susidėvėję siurbliai kartais pasiekia  vos 50bar slėgį. Be to su apkrova jie kelia didelį triukšmą. Patikrinkite hidraulinės sistemos tepalo bakelį. Jei skystis putotas-požymis, kad siurblys yra mirtininkas.

Jei vairas turi laisvumą...

Pagrindinės priežastys, dėl kurių vaire gali atsirasti laisvumas:

-išdilusi vairo kryžmė esanti tarp vairo ir stiprintuvo skirstytuvo

-išdilę pakabos elementai t.y.vairo traukės antgaliai arba "obuoliukai", šarnyrai, sailentblokai,  vairalazdės arba skirstytuvo krumpliaračiai.

Kad išdyla vairo kolonėlės vairalazdės-skirstytuvo krumpliaračiai pasitaiko retai. Tačiau  tokio gedimo atveju išeitis viena-keisti vairo kolonėlę, jos restauruoti neįmanoma.

 

Iš hidraulinės vairo sistemos dingsta skystis

Tai dažniausiai pasitaikantis gedimas. Pagrindinės priežastys:

-nesandarumas hidraulinės sistemos žarnose

-nesandarūs riebokšliai siurblyje

-nesandarūs riebokšliai vairo kolonėlėje

Riebokšlių nesandarumą pagreitina surūdijusi vairo kolonėlės vairalazė. Vairalazdės rūdijimą iššaukia nesandarios apsauginės gumos žr. paveikslėlį

 

Taigi jie nustatote, kad "leidžia" vairo kolonėlė arba siurblys, vadinasi juos reiks restauruoti. Tai nelengvas darbas, todėl rekomenduojame jį atlikti pas mus:) Nerekomenduojame pirkti vairo kolonėlės iš "šroto".  Pagrindinė priežastis, kodėl neverta. Rizikuojate  nusipirkti panašios būklės kaip jūsiškė ir tada jums kainuos: 

-senos kolonėlės pirkimas

-senos kolonėlės išėmimas/kitos senos įdėjimas:)

-papildomos išlaidos susijusios su sistemos plovimu, naujais hidrauliniais skysčiais ir t.t.

Po viso šio pragaro hidraulinis skystis ir vėl gali sėmingai bėgti. 

Po mūsų restauracijos, jūs gausite kolonėlę, kuri bus neblogesnė negu nauja. Kodėl? Todėl, kad restauravimo metu atliekame vairalazdės šlifavimą, naujų įvorių tekinimą, sudedame kokybiškus naujus riebokšlius. Suteikiame vienerių metų garantiją.

Naujesnės kartos vairavimo sitemos

Senesnės kartos vairo stirptintuvai turi vieną nedidelę ydą. Vairą sukame ar nesukame- siurblys yra pastoviai sukamas vidaus degimo variklio per diržinę pavarą. Šis pastovus siurblio sukimas "atima" iš vidaus degimo variklio tam tikrą dalį galios, o tuo  pačiu ir "prideda" kuro sąnaudų. Naujesnės kartos vairo stiprintuvai "gudresni". Grubiai kalbant jie veikia tik tada, kada reikia. Atsakomybės imasi kompiuteris. Jutiklių pagalba jis "mato", kada atsiranda slėgio poreikis vairavimo sistemoje. Vos atsiradus slėgio poreikiui (t.y. vairas sukamas) kompiuteris duoda komandą: "elektrini slėgio siurblį-įsijunk". Apibedrinkim: hidraulinės sistemos siurblys sukamas elektrinio variklio ir tas elektrinis variklis sukasi tik tada, kada sukamas vairas. Tokio algoritmo dėka sutaupoma variklio galia ir degalai.

Gedimų problematika panaši kaip ir senesnės kartos vairo stiprintuvų sistemose, tik čia atsiranda keletas papildomų subtilumų. Sugenda elektrinis siurblys. Tas siurblys susidaro iš kompiuterio ir elektros variklio. Jo sugedimo priežastys dažniausiai yra šios:

-dingęs 12V įtampos  maitinimas arba jutiklių signalas dėl pažeistų el.laidų

-dėl siurblio viduje esančių riebokšlių išsisandarinio užliejamas kompiuteris hidrauliniu skysčiu

-dėl mechaninių pažeidimų (dažniausiai po avarijų) patenka drėgmė  į siurblį ir sugadinamas kompiuteris

Žemiau keletas paveikslėlių:

Į šį elektrinį siurblį vanduo pateko per "fyškes". Šioje foto fyškės išlūžusios 

 

Šiame paveikslėlyje matome, kaip hidraulinis skystis "paskandino" valdymo bloką