Stabdžių kaladėlių keitimas

Jei jau nusprendėt keisti stabdžių kaladėles, pirmiausiai reikėtų įsitikinti ar yra tvarkingos stabdžių suportų kreipiančiosios t.y. ar nestringa, neperkreipia kaladėlių stabdymo metu. Priešingu atveju naujos trinkelės bus dėvimos netolygiai, taip pat dėl stringančių kreipiančiųjų gali      perkaisti stabdžių  diskas/būgnas ar ištrupėti kaladėlės. Taip pat verta pasimatuoti stabdžių disko storį ir palyginti su tech. specifikacijų duomenimis. Labai gali būti, kad teks aptekinti arba keisti. Žemiau nuotraukoje matyti tipiška priekinių stabdžių konsturkcija:)

Žemiau matome dažniausiai pasitaikančių kaladelių vaizdus

    

Tipiškas išimto stabdžių suporto vaizdas toks (beje cia paveikslėlyje visur rasoma cilindriukas. Klaidingai minimas. Iš tikro-stabdžių stūmokliukas:)))

Taigi eiliškumas būtų toks:

1.Atsukame kreipiančiuosius varžtus

2. Lupame lauk stabdžių suportą (keliant aukštyn). Neatjunginėkite stabdžių žarnelės nuo stabdžio suporto. Dirbant kitus darbus stabdžių suportą kur nors saugiai  pakabinkite.

3. Nuėmę nuo stabdžių suporto stūmokliuko apsauginę gumą įsitikiname ar jis nepažeistas korozijos ir ar neprateka stabdžių skystis per stūmokliuko riebokšlį.

4. Jei  3 punkte minėtų tūkumų nepatebėjote-sustumiame stūmokliuką į suportą.Geriausiai būtų sustumti specialiu įrankiu, bet jei neturite galima su montiruote (aišku rizikuojate pažeisti stūmokliuko apsauginę gumą)

5. Statome naujas stabdžių kaladėles į savo vietas. Prieš įstatant įsitikinkite, kad jos laisvai slankioja savo vietoje, nes dažnai būna, kad kaladėlių laikiklių aprūdijimai trukdo. Jei kliuvinėja-nuvalykite rūdis dilde. 

6. Statome stabdžių suportą atgal ir priveržiame kreipančiaisiais varžtais. Šios varžtus rekomenduojame sutepti vario tepalu. Nuvalykite stabdžių diską, kad ant jo nebutų tepalo dėmių.

7. LABAI SVARBU: atlikus kaladėlių keitimą jūs sustūmėte stabdžių stūmokliuką gilyn. Surinkus viską atgal atsirado tarpas tarp kaladėlių ir stabdžių disko. Šio tarpo neliks keletą kartų nuspaudus stabdžio pedalą. Spaudinėkite stabdžio pedalą tiek kartų, kol pajausite kad jis lieka pakilęs nuo automobilio dugno 2-3cm.  Nepadarę šios paskutinės svarbios operacijos jums pradėjus važiuoti gali nutikti taip, kad prireikus stabdyti vošitės į nenumatytą kliūtį.

 

Trečiame punkte minėjome, kad reikia pažiūrėti stūmokliuko būklę. Del jo prastos kokybės gali atsirasti stabdžių skysčio nutekėjimas. Nuo stabdžių skysčio sušlapę kaladėlės dirbs neefektyviai. Žr. nuotraukas žemiau

                            

             Šitas geras                         Šitas blogas                              Šitam išvis nekas:)

Jei priimate sprendimą keisti stabdžių stūmokliuką vadinasi įsiterpiam į 3 punktą ir dabar eiliškumas butų toks:

3.1. Spaudinėjam stabdžių pedalą tol. kol iškrenta stabdžių stūmokliukas. Stabdžių skystis išbėga taip pat.

3.2. Smailiu daiktu išimam apsauginę stūmokliuko gumą ir riebokšlį. Išvalome nešvarums.

3.3. Įstatome naują riebokšlį. Žr. paveikslėlį

3.4. Įstumiame atgal stumokliuką. Prieš įstatant sutepkite tapalu. Stumkite įsitikinę ar riebokšlis guli savo vietoje, kad nebūtų atkirptas.

3.5. Įdėkite naują stūmokliuko apsauginę gumą.

Taigi po viskam kai jus keitėt stabdžio stumoliuką jusų stabdžių sistema bus pilna oro.Stumokliuko keitimo atveju dabar jau grįžkime prie 7 punkto.Imsimės tokių veiksmų:

7.1. Užpilame stabdžių skysčio bakelį iki viršaus. Stabdžių skystį parenkame pagal to auomobilio tech. specifikacijų nurodymus.  Rekomenduojama išmatuoti stabdžių skysčio virimo temperatūrą. Laikui bėgant šis skystis pritraukia drėgmės. Ši drėgmė gadina stabdžių sistemą. Be to automobiliams su ABS sistemomis atsiranda rizika (intensyviai stabdant slidžiame kelyje) užvirti stabdžių  skysčiui ir prarasti patikimą stabdymą. 

7.2. Jei jūsų automobilis turi ABS  vadinasi nuorinimo metu reikės sisteminio testerio kurio pagalba pagal tam tikras procedūras pašalinamas oras iš sistemos. Kaip kuriems modeliams reikalingas netgi papildomas slėgis į stabdžių skysčio bakelį. 

7.3. Spaudžiamas stabdžio pedalas keletą kartų ir laikomas nuspaustas. Kol laikomas nuspaustas stabdžio pedalas atsukamas (maždaug puse apsisukimo) nuorinimo taškas. Jis yra ant suporto. Tam, kad neapipilti stabdžio disko ir kaladėlių stabdžių skysčiu ant nuorinimo taško rekomenduojame užsidėti žarnelę su indu. Žr. paveiksliuką 

 Nuorinimo taško atsukimo metu nusėda stabdžio pedalas.Stabdžio pedalas laikomas nuspaustas užsukamas nuorinimotaškas.  Tada vėl stabdžio pedalas spaudinėjamas  keletą kartų ir vėl laikant nuspaustą pedalą atsukamas nuorinimo taškas.Šią procedūrą pakartokite keletą kartų. Nepamirškite pažiūrėti ar neištuštėjo iki minimalios ribos stabdžių skysčio bakelis. Dauguma automobilių stabdžių skysčio bakelyje turi jutiklį, kuris per prietaisų skydelyje esančią lemputę informuoja vairuotoją apie skysčio trūkumą. Lemputė atrodo šitaip:

Yra tokių automobilių konstrukcijų kai apie skysčio trūkumą informuojama per rankinio stabdžio lemputę. Ji atrodo šitaip (arba dar kaip nors kitaip):

Taigi jei jūsų rankinis stabdis nuleistas, o ši rankinio stabdžio lemputė visteik užsispyrusiai šviečia vadinasi būtų pravartu žvilgtelėti į stabdžių skysčio bakelį ir pasidomėti ar ten jo yra pakankamai:))

Kokį sprendimą priimti dėl stabdžio disko??

Jei jusų stabdžių diskai atrodo šitaip

Vadinas jūs duodat drago maždaug tokio:))ir tokiems diskams vieta šiukšliu dėžėje

 

 

 

Jei jūsų stabdžių diskai atrodo šitaip

Reiškia jusu stabdžių diskai tobuli- jus važinėjat tvarkingai ir turit daug pinigų

 

 

Jei jūsų stabdžių diskai atrodo šitaip

Oi atsiprašom čia traukinys

 

 

 

Jei jusų stabdžių diskai atrodo šitaip sutrūkinėję

 

Vadinasi jiems ragai -į metalo laužą

 

 

Jei jūsų diskai atrodo šitaip vietomis parudiję

Vadinasi jūsų stabdžių suportas ar kaladėlės užsikirtę netolygiai stabdė.Tokiam diskui dar yra vilties ir  jį atgaivinti nutekinant:) Žinoma prieš nutekinimą išmatuoti disko storį ir įsitiknti ar jis  po aptekinimo nebus per plonas.Storio minimalią ribą ieškokite savo automobilio manuale "esitronic" ar  "autodata" programose

Gali būti, kad stabdant jaučiate vairo pulsaciją. Vadinasi tokius diskus irgi reikia keisti naujais.Žinoma prieš nusprendžiant keisti vibruojančius diskus reiktu pažiūrėti, gal jie vibruoja tik todėl, kad tarp jo ir stebulės pateko nešvarumai. 

Jei vis dėl to nusprendėte keisti stabdžio diską, būtinai prieš dedant naują arba nutekintą nuvalykite nešvarumus nuo stebulės ir nuo disko paviršiaus kuri liečiasi su stebule. Priešingu atveju gali būti taip, kad stabdant jausite vairo pulsaciją.