Aušinimo sistemos remontas

Pirmiausiai aptarkime  aušinimo sistemos veikimo principą.Žr. schemą žemiau

Kol variklis šaltas termostatas 4 yra uždaros būklės ir  į radiatoriaus 1 kontūrą aušinimo skysčio nepraleidžia. Kol variklis šaltas-uždaro termostato metu vandens pompa 2 aušinimo skystį varinėja tokiu ratu: vandens pompa 2, variklis 7, dalis per salono radiatorių 5 ir vėl viskas sugrįžta į vandans pompą 2 ir t.t.  Kai variklis sušyla iki maždaug 80-90°C atsidaro termostatas 4 ir dabar jau įkaitęs nuo variklio aušinimo skystis teka ir per radiatorių 1 kurio pagalba ataušinamas karštas aušinimo skystis. Žinoma radiatorius efektyviai aušina skystį kai pro jį gausiai juda vėsus oras. Šitaip būna kai automobilis juda. Tačiau pasitaiko atvejų kai automobiliui spūstyse tenka ilgokai stovėti vietoje. Variklis turi temperatūros jutiklį. Jei viršijama maksimali leistina tempertūros riba (maždaug 100-105°C) tempertūros jutiklis duoda signalą suveikti ventiliatoriui 3 ir čia visas procesas vyksta elektriškai. Yra konstrukcijų kur ventiliatorius suveikia nuo termomovos. Ji leidžia ventiliatoriui laisvai  suktis jos atžvilgiu (beje ją suka pats variklis per diržinę pavarą) kol variklis šaltas ir blokuojasi kai variklis užkaista. Kitaip tariant ventiliatorius sukasi maksimaliu rėžimu kai mova užblokuota, o ji užsiblokuoja varikliui įkaitus (žinoma jeigu ji nesugedus).

Taigi keletas pastebėjimų dėl aušinimo sistemos

Labai svarbu kartas nuo karto pasitikrinti vandens lygį išsiplėtimo bakelyje. Beje jis nebuvo minimas mūsų anksčiau aptartoje schemoje, bet turėkite omenyje, kad jis integruotas aukščiausioje vietoje ir sujungtas su radiatoriumi (gali būti ir kitokių konstrukcijų, tačiau veikimo esmės tai nekeičia). Idealiausiai, kai varikliui sušilus aušinimo skysčio lygis yra arti atžymos MAX. Jei matote trūkumą vadinasi reik papildyti. Nepilkite vandens. Jis žiemą plečiasi ir plečiasi taip kad jam suskaldyti variklio bloką yra vieni niekai. Be to aušinimo skystis turi tepamųjų savybių kurios yra labai naudingos automobilio aušinimo sistemai.Pasitaiko atvejų, kai kelionėje tenka priverstinai pasipildyti išsisandarinusią aušinimo sistemą. Pilkite vandenį. Galite su juo pravažinėti ir visą šiltą sezoną. Trūkumas toks , kad vanduo leidžia rūdyti aušinimos sistemai ir vandens pompos sparnuotėms. Tačiau atėjus šaltam sezonui reikia nepamiršti  kas yra supilta ir laiku pasikeisti į antifrizą.

SVARBU: nepulkite atsukinėti aušinimo sistemos kamščio kol variklis įkaitęs. Karšti garai gali nudeginti ranką.

Taigi jei nusprendėte pasikeisti aušinimo skystį reikės:

1. Atsukti radiatoriaus apatinį varžtą. Jei tokio nėra tiesiog nuimti apatinę radiatoriaus žarną prieš tai atpalaidavus jos apkabą. Seno skysčio nepilkite bet kur. Jį reikia priduoti utilizacijai.

2. Išleisti iš sistemos seną skystį. Išbėgs greičiau jei atsuksite išsiplėtimo bakelio kamštį.

3. Viską surenkate atgal ir užpilate nauju aušinimo skysčiu.

4. Užkuriate variklį ir leidžiate jam sušilti tiek, kad atsidarytų termostatas. Tada reikia papildyti ašinimo skystį iki MAX atžymos ant išsiplėtimo bakelio.