Apie diagnostiką ir jos kainas

 



Apie diagnostiką trumpai (tiems kurie žinote ir  neįdomu skaitykite žemiau).

Šių dienų automobiliai "apginkluoti" kompiuteriais (teisingiau sakant-valdymo blokais) , kurių dėka automobilis tapo ekonomiškesnis, ekologiškesnis, komfortiškesnis ir visoks ...esnis. Tie valdymo blokai "bendradarbiauja" su  gausybe automobilio  įrenginių. Kadangi jų yra labai daug, tai gedimą aptikti darosi vis sunkiau. Todėl automobilių gamintojai konstruoja tokius valdymo blokus, kurie gali palengvinti "gedimo ieškotojo" darbą. Valdymo blokai turi galimybę identifikuoti gedimą patys be niekeno pagalbos (jei toliau skaitysite visą šį skyrelį pamatysite, kad tie "gudrieji" valdymo blokai irgi nėra visagaliai:)) Nežiūrint į tai, kad  valdymo blokai yra riboti, dažniausiai  jie  labai "pagelbsti" diagnostikui.  O pagalba štai tokia: valdymo blokas nuolatos atlieka ne tik savo pagrindines funkcijas, bet ir savidiagnostiką. Kaip pvz. kažkuris jutiklis sugedo arba nutrūko ryšys tarp jutiklio ir valdymo bloko t.y. nutrūko laidas. Šio scenarijaus atveju valdymo blokas fiksuoja klaidą  (ją išsaugo atmintyje, kurią  diagnostikas galės perskaityti vėliau), bei "teikia" pranešimą vairuotojui t.y. uždega signalinę lemputę prietaisų skydelyje.

Kiek jums kainuos klaidų nuskaitymas?

 Klaidų  nuskaitymas (ir  ištrynimas) jums kainuos 30lt.  Klaidos nuskaitomos  iš visų jūsų automobilyje esamų valdymo blokų. Pasitaiko atvejų, kai  valdymo blokas klaidų nefiksuoja, tačiau gedimas YRA. Taip pat pasitaiko atvejų, kad dėl automobilyje esančių gedimų prie valdymo blokų nepavyksta prisijungti (pvz. nutrūkę laidai tarp valdymo bloko ir diagnostinės jungties, sugedęs pats valdymo blokas arba jis tiesiog negauna 12V "maitinimo" dėl problemų laiduose). Šiais  dviem minėtais  atvejais gali užtrukti laiko surasti gedimo priežastį.

 Kiek jums kainuos neaiškios gedimo priežasties nustatymas?

 Viena valanda gedimo priežasties ieškojimo jums kainuos 50lt. Turbūt jums kyla natūralus klausimas: tai jei jūs ieškosite gedimo visą dieną t.y. kokias 8val. tai vadinasi man gedimo radimas kainuos 400lt???:(. Atsakome: gedimo suradimas kainuos ne daugiau kaip 150lt. Įvairūs automobiliai turi skirtingas savidiagnostikos galimybes.  Kaip pvz. 2004m Renault Espace variklio valdymo blokas gali rodyti apie 20 faktinių parametrų susijusių su variklio darbo procesu. Tokiu atveju valdymo blokas gali būti ir neužfiksavęs klaidų, tačiau šių  rodomų parametrų dėka galima aptikti gedimo priežastį nešvaistant laiko. Bet ne visi automobiliai šias funkcijas turi-su jais sunkiau. Dar ne viskas. Neskubėkime džiaugtis jei automobilio valdymo blokas rodo faktinius parametrus. Dėl jutiklių/vykdiklių  sutrikimų šie parametrai gali būti neobjektyvūs. Taigi čia ir vėl gali prireikti taip mus dominančio laiko:)

 Kodėl klaidų nuskaitymas ir variklio valdymo bloko rodomi faktiniai parametrai ne visada “parodo” (arba visai "neparodo") teisingą kelią į gedimo priežastį ir kodėl gali prireikti papildomo  laiko surasti tą priežastį?..... 

         Ne visada automobilyje esantys valdymo blokai “sugeba” fiksuoti  visus gedimus. Pvz. kokio nors automobilio variklyje  yra koks nors jutiklis, kuris veikia  nepilnavertiškai t.y. formuoja signalus kuriuos “pripažįsta” valdymo blokas, bet tas signalas neatspindi tikros situacijos. Šio pavyzdžio atveju variklio valdymo blokas klaidos nefiksuos, bet variklis dirbs ne taip kaip pridera. Tokiais atvejais priklausomai nuo matomo simptomo gali reikėti atlikti tam tikrus patikrinimus. Kaip pvz. varikliams (dyzelinio variklio atveju, jei neįtariamas degalų/oro padavimo   sutrikimas, aukšto slėgio siurblys, purkštuvai ar apskritai ryškus variklio mechaninis gedimas ) reikalinga atlikti jutiklių sunčiamų signalų matavimus, bei vykdymo įrenginiams siunčiamus signalus iš valdymo bloko. Priklausomai nuo variklio sudėtingumo jutiklių ir vykdymo įrenginių skaičius gali gerokai skirtis. Kaip pvz. naujesnės kartos “Common Rail”  dyzelinis variklis gali turėti iki 15 jutiklių ir iki 10 rūšių vykdymo įrenginių.  Bent vieno iš šių prietaisų nedidelis sutrikimas gali “išmušti iš vėžių” visą variklio darbą.  Šių prietaisų sinčiamiems/imamiems signalams išmatuoti irgi kartais tenka skirti papildomo laiko.

 Kokios diagnostikos mes neatliksime…

 Pasitaiko atvejų, kai benzininių variklių savininkai įtaria momentinius uždegimo praleidimus. Neturime įrangos tikrinti aukštos įtampos laidams. Tačiau, jei tai 4 cilindrų benzininis variklis gedimo prežastį nustatome ir be šios įrangos-sunkiau su 6-8 cilindrų varikliais. Dažniausiai rekomenduojame keisti/išvalyti uždegimo žvakes ir aukštos įtampos laidus (aišku jei jos/jie nėra naujos/nauji).Po šio veiksmo dažniausiai momentinio ar kažkurio cilindro uždegimo praleidimo problema išsisprendžia. Jei ne-priežastis ieškoma giliau.

 Neturime stendų testuoti dyzelinių variklių aukšto slėgio siurblių ir purkštuvų. Tačiau jei jau prieiname išvados, kad siurblio ar purkštuvų testavimą reikalinga atlikti-vežame juos pas  “vyrukus” kurie tą įrangą turi. Čia žinoma nebus tas atvejis, kad kol  išimsim, nuvešim, parvešim, tai  plėšim kas valandą po 50lt. Tokie darbai pagal atskirą “lankstų” susitarimą :).